ورزش کگل

تا چه میزان با ورزش کگل Kegel exercise آشنایی دارید؟ آیا می دانید این ورزش بر روی چه قسمتی از بدن  کار می کند؟ با مزایای ورزش کگل چقدر آشنایی دارید؟ ورزش های مربوط به ماهیچه های لگنی که با نام کگل شناخته می شود، یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد روده ها و مثانه می باشد. این تمرینات قدرت عضلات کف لگن را افزایش داده و حتی در مواردی دیده شده که مشکلات مربوط به مثانه ( بی اختیاری ادرار ) را از بین می برد. در ادامه بهتر است که تا حدودی با سیستم عضلات لگنی آشنا شوید.

یک رشته ماهیچه از استخوان شرمگاه شروع شده و از اطراف واژن، مجرای ادرار و تا انتهای مقعد گسترده شده است. این گروه از ماهیچه ها به طور غیر مستقیم انقباضات ماهیچه مثانه و فشارهای مجرای ادرار را کنترل می کنند. با شل کردن عضلات کف لگن، ادرار کردن شروع شده و با منقبض کردن این ماهیچه ها می توان ادرار را متوقف کرد. در صورتی که این ماهیچه به خوبی کار نکند، می تواند مشکلاتی برای فرد فراهم آورد. ورزش های مربوط به عضلات لگنی، می توانند به بهبود عملکرد عضلات کمک کنند.

ورزش کگل

ورزش کگل

چگونه ورزش های کگل را انجام دهیم؟

در زیر به نکاتی درباره این ورزش می پردازیم:

  • چه ماهیچه هایی درگیر می شود؟ در صورتی که در اواسط جریان ادرار قادر به توقف باشید، عضلات کف لگن برایتان مشخص می شود. این مورد سخت ترین قسمت ورزش می باشد.
  • با یک مثانه خالی عضلات کف لگن را به مدت 5 ثانیه منقبض کنید. در روز اول 5 بار این حرکت را انجام دهید. به مرور و با تمرینات بیشتر مدت زمان هر ست را به 10 ثانیه برسانید. بین هر ست هم 10 ثانیه استراحت کنید.
  • مراقب باشید که ماهیچه های شکم، ران یا باسن را منقبض نکنید. همچنین نفس خود را در سینه حبس نکرده و در تمام طول تمرین نرم و آهسته نفس بکشید تا استرسی به بقیه بدن خود وارد نکنید.
  • هدف نهایی تان این باشد که 3 ست با 10 تکرار در هر روز داشته باشید.
  • امکان دارد که این تمرینات در ابتدا کمی نا آشنا باشند. ولی هر چه مدت زمان بیشتری این تمرینات را ادامه دهید، کارکرد مثانه به مراتب بهتر می شود. همچنین تمرینات کگل به افزایش لذت جنسی در ارگاسم ها کمک می کند.
ورزش های مربوط به ماهیچه های لگنی که با نام کگل شناخته می شود، یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکرد روده ها و مثانه می باشد. دکتر پرند حاصل متخصص زنان زایمان و نازایی با روش های نوینی به درمان بیماری های زنان می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144261580 , 02188060609 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

علائم افزایش قدرت عضلات کف لگن

در صورتی که بعد از انجام این حرکات به مدت زمان چند روز، هیچ احساسی در رابطه با بهبود کنترل مثانه نداشتید، علائم زیر در حقیقت دلیلی بر تاثیر این ورزش ها می باشد:

  • ادرار کردن با فاصله های زمانی بیشتر
  • کاهش در رفتن ادرار
  • توانایی در افزایش مدت زمان انقباض و یا تکرار بیشتر
  • لباس زیر خشک تر

زنانی که به تنهایی نمی توانند این تمرینات را انجام دهند، احتمالاً نیاز به مراجعه به متخصص دارند. به یاد داشته باشید در صورتی که مشکلات مذکور را دارید، برای بهبود تلاش کرده و نا امید نشوید. در صورت کمبود وقت می توانید ورزش کگل را در خلال کارهای روزمره خود بگنجانید. مطمئن باشید که در نهایت از نتیجه کار راضی خواهید بود.

منبع : https://www.nafc.org/kegel/

مقالات دیگر سایت:

مراقبت های دوران بارداری

عوارض سیگار در بارداری

نکات مهم در بارداری

چگونه می توان با ورزش از شل شدن واژن پیشگیری کرد؟

درباره drhassel

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 9 − 8 =