ورزش های بعد از زایمان

از آنجا که در طول بارداری وزن مادران به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند، لازم است تا آن ها به تناسب اندام خود توجه کنند و سعی کنند با ورزش در بارداری و حتی بعد از زایمان تناسب اندام خود را حفظ کنند . دکتر پرند حاصل متخصص زنان  در ادامه به بررسی اهمیت ورزش بعد از زایمان می پردازند .

ورزش های شکم

فروبردن شکم (سفت کردن)

• دست های خود را پایین شکم تان، درست روی استخوان های جلوی باسن بگذارید .
• به طور عادی نفس بکشید و به آرامی شکم خود را به داخل بکشید تا از نوک انشگت های تان فاصله بگیرد.
• برای چند ثانیه حالت را نگهدارید و سپس رها کنید .
• شما می توانید این ورزش را در حالت ایستاده، نشسته ، درازکش و یا چهار دست و پا انجام دهید .
• سعی کنید که این ورزش را به صورت منظم در طول روز انجام دهید . مخصوصا هنگامی که فعالیت هایی را که موجب فشار به شکم و یا پشت تان می شود انجام می دهید . مانند خوابیدن و بلند شدن از روی تخت خواب ، کار های خانگی و بلند کردن اشیا.

ورزش های بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

حرکت لگن خاصره

• بایستید و پاهای تان را با کمی فاصله از هم در حالتی راحت قرار دهید و زانو هایتان را کمی خم کنید .
• یک دست تان را روی قسمت پایینی شکم و دست دیگر را درون انحنای پشت تان قرار دهید .
• در حالی که لگن خاصره خود را کمی خم و انحنای پشت خود خود را صاف می کنید ، شکم خود را به داخل بکشید .
• این ورزش را در حالت دراز کش، نشسته و یا چهار دست و پا می توان انجام داد .

ورزش های پشت

تمام این ورزش ها در حالت چهار دست و پا انجام می شوند .

کش و قوس گربه ای

• در حالی که شکم خود را سفت می کنید به آرامی پشت خود را به طرف بالا قوس دهید .
• 10 ثانیه این حالت را نگهدارید و سپس آن را رها کنید .

دکتر پرند حاصل متخصص زنان در مرزداران و نازایی با روش های نوینی به تشخیص و درمان بیماری های زنان می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144261580 , 02144265367 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

بالابردن دست

• شکم خود را سفت کنید و یک دست تان را از شانه به آرامی تا جایی که می توانید به طرف جلو ببرید .
• برای دست دیگر حرکت را تکرار کنید .

بالا بردن پا

• شکم خود را سفت کنید و یک پای تان را به آرامی به طرف پشت بالا ببرید . زانو تان را خم نگهدارید .
• برای پای دیگر حرکت را تکرار کنید .
• هنگامی که در این تمرین پیشرفت کردید می توانید پای خود را با حالت زانوی صاف به طرف پشت دراز بکشید .

نرمش وسط پشت

• شکم خود را سفت کنید،یک دست خود را به سمت سقف بالا ببرید و سپس آن را به سمت پایین و پشت بازوی دیگر ببرید . سر خود را به طرف آن بازو بچرخانید .
• حالت را رها کنید و با دست دیگر حرکت را تکرار کنید .
تمام این مواردی که بیان شد ، نقش بسیار موثری در سلامت شما و حفظ تناسب اندام دارد . پس توصیه می شود بعد از زایمان با داشتن یک برنامه غذایی موثر و ورزش های لازم در طول بارداری زیر نظر یک متخصص زنان افزایش وزن خود کنترل کنید .

درباره drhassel

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک × 2 =