نقش پلاسما در درمان زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی کشنده است؟ آیا زگیل تناسلی نشانه ایدز است؟خیلی از بیماران به هنگام مراجعه به مطب دکتر پرند حاصل این سوال را دارند ، اگر شما هم پاسخ به این سوال را نمی دانید، توصیه می شود ادامه مطلب را مطالعه کنید .
زگیل تناسلی شایع ترین بیماری منتقل شونده از طریق ارتباط جنسی است، به طوری که بیش از 75 درصد زوج ها بعد از تماس جنسی، به زگیل تناسلی مبتلا می شوند .
حدود 100 نوع از این ویروس شناخته شده است که برخی از انواع آن پر خطر هستند و می توانند علت اولیه سرطان دهانه رحم باشند .
تیپ های 6 و 11 بیشترین علت زگیل تناسلی هستند و تیپ های 16 و 18 بیشترین علت سرطان دهانه رحم می باشند . اغلب افرادی که این ویروس را در بدن خودشان دارند، زگیل تناسلی قابل مشاهده ندارند، اما می توانند ویروس را منتقل کنند .

نقش پلاسما در درمان زگیل تناسلی

واکس زگیل تناسلی

واکسنی علیه این ویروس وجود دارد که نیاز به تزریق در سه نوبت می باشد . تزریق دوم دو ماه بعد از تزریق اول می باشد و تزریق سوم شش ماه بعد از تزریق اول است .
بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از شروع سکس می باشد، اما به هر حال افرادی که حتی تست HPV مثبت هم دارند، از تزریق این واکس سود می برند .
داشتن یک Partnerو استفاده از روش های جلوگیری مانند کاندوم یکی از راهکارهای پیشگیری این بیماری است .
اغلب تظاهرات پوستی زگیل تناسلی در اثر تیپ های 6 و11 اتفاق می افتند، که معمولا ضایعات به رنگ پوست هستند و ممکن است صاف و یا برجسته باشند، و در محل تماس حین نزدیکی یعنی ناحیه ورودی واژن، لب های آلت تناسلی، اطراف یا داخل مقعد دیده می شوند .
اغلب خانم های درگیر علامتی ندارند اما ممکن است خارش ،سوزش یا درد در محل آلت تناسلی خودشان داشته باشند .
بعد از درمان، ریسک 20 تا 30 درصد عود وجود دارد .

دکتر پرند حاصل متخصص زنان در مرزداران و نازایی با روش های نوینی به تشخیص و درمان بیماری های زنان می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144261580 , 02144265367 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

بیشتر خانم ها این سوال را می پرسند که چطور به زگیل تناسلی مبتلا شده اند ؟

در پاسخ گفته می شود ،HPV از طریق تماس مستقیم حین سکس انتقال پیدا می کند . ابتلا به این ویروس ممکن است سال ها قبل از تشخیص ضایعات ایجاد شده باشد . بنابراین تظاهرات شدید بیماری نشانه آن نیست که فرد یا Partner،ارتباط جنسی با فرد دیگر دارند .

جلوگیری از زگیل تناسلی

در حال حاضر کاندوم تا حدودی از انتقال HPV جلوگیری می کند ،اما تماس با قسمتی از ضایعاتی که با کاندوم پوشیده نشده میتواند منجر به عفونت و بروز این ویروس گردد .