چگونه می توان با ورزش از شل شدن واژن پیشگیری کرد؟

– با ورزش عضلات لگن میتوان از شل شدن واژن جلوگیری کرده ورزش عضلات لگن که به آنها ورزشهای کگل  هم گفته  می شود ورزشهائی هستند که عضلات کنترل کننده دفع ادرار و مدفوع را تقویت می کنند و از نشط ادرار و گاز و مدفوع جلوگیری می کنند همچنین به افرادی که افتادگی ارگانهای لگنی دارند کمک می کند .

شل شدن واژن

– افتادگی ارگانهای لگنی که در بین مابه افتادگی رحم معروف است یعنی پائین افتادن ارگانهای زیر دل و برجسته شدن به درون واژن .

– ورزش های کگل را در هر وضعیت مثل نشستن روی صندلی یا خوابیدن می توان انجام داد.

– ابتدا شروع کنید به سفت کردن عضلات اطراف مقعد مثل زمانی که می خواهید مدفوع خود را نگذارید دفع شود.

– سپس بر عضلات واژن خود تمرکز کنید وآن را سفت کنید ،انگار که می خواهید مانع دفع ادرارتان شوید و ادرار را نگه دارید .

– حالا هر دو قسمت را با هم سفت کنید و بطرف بالا بکشید.

و چند ثانیه (هر قدر می توانید) نگه دارید ،سپس آن را رها کنید .

– این کار را ده مرتبه و دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

– فقط عضلات کف لگن را سفت کنید نه عضلات باسن را سعی کنید راحت نفس بکشید ،نفس خود را حبس نکنید و زور نزنید.

– اگر چهار تا پنج ماه این ورزشها را ادامه دهید متوجه نتایج خوب آن خواهید شد .

– نشستن روی توپهای سوئیسی نیز به تقویت عضلات کف لگن کمک می کند.

درباره drhassel

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بیست − 5 =

Call Now Button