رژیم غذایی مناسب در بارداری

در طول بارداری بدن زن باردار مواد مغذی لازم را برای رشد مناسب جنین فراهم می کند. از جمله مواد غذایی مهم برای رشد جنین می توان به پروتئین، چربی های مفید،قند، ویتامین ها و مینرال ها اشاره کرد. به این ترتیب رعایت یک رژیم غذایی مناسب در بارداری برای تغذیه مناسب جنین بسیار مهم می باشد. نیاز به انرژی و مواد مغذی در این دوره از زندگی بسیار بیشتر است. زنانی که در دوران بارداری از رژیم غذایی مناسب و سرشار از مواد مغذی بهره می گیرند،تا حدود زیادی سلامت جنین خود را تضمین می کنند.
همچنین رژیم غذایی مناسب در بارداری می تواند به بالا بردن سطح انرژی زن باردار و بهتر طی شدن دوران بارداری کمک کند. همچنین با رعایت یکسری نکات در رژیم غذایی می توان دیابت بارداری و افزایش وزن در بارداری را هم کنترل نمود.

رژیم غذایی مناسب در بارداری

رژیم غذایی مناسب در بارداری

توصیه هایی برای رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری

توصیه ها و پیشنهاداتی برای چگونگی رژیم غذایی که هم برای جنین و هم مادر مفید باشد در زیر آمده است:

– سه وعده غذایی در روز بخورید.
– 2 تا 3 میان وعده در روز مصرف کنید. میان وعده می تواند حاوی میوه، 4/3 لیوان ماست، یک لیوان شیر، کمپوت، چند دانه بادام و … باشد.
– وعده های اصلی شامل چهار گروه اصلی مواد غذایی باشند: میوه ها و سبزیجات، غلات، شیر و لبنیات ، گوشت و جایگزین های آن
– رژیم غذایی منظمی داشته باشید. به طوری که در ساعات مشخص، وعده ها و میان وعده ها مصرف شوند. به این ترتیب از افت انرژی در طول روز جلوگیری می شود و سطح قند خون یا گلوکوز در بدن ثابت می ماند. همچنین نباید به مدت طولانی (بیش تر از 12 ساعت) معده خالی بماند.
– از مواد غذایی ممنوعه در بارداری بپرهیزید. از جمله مواد غذایی ممنوعه در بارداری می توان به پنیر های کپکی، گوشت قرمز خام، گوشت های فراوری شده با مواد نگهدارنده ، کبد حیوانات، ماهی خام و دودی، صدف، خاویار و تخم ماهی، برخی از ماهی ها که حاوی جیوه هستند، تخم مرغ خام و الکل اشاره کرد.

در طول بارداری بدن زن باردار مواد مغذی لازم را برای رشد مناسب جنین فراهم می کند. از جمله مواد غذایی مهم برای رشد جنین می توان به پروتئین، چربی های مفید،قند، ویتامین ها و مینرال ها اشاره کرد. دکتر پرند حاصل متخصص زنان در مرزداران و نازایی با روش های نوینی به درمان بیماری های زنان پرداخته و توصیه هایی برای مراقبت در دوران بارداری و زایمان سزارین و زایمان طبیعی ارائه می دهند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144261580 , 02188060609 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

باور خوردن برای دو نفر

برخی بر این باروند که در طول بارداری باید دو برابر غذا خورده شود. درست است که کالری دریافتی در بارداری باید افزایش یابد ولی نباید میزان غذا لزوماً دوبرابر شود. باید به کیفیت مواد غذایی که مصرف می شود توجه کرده و غذاهای رنگارنگ و متنوع مصرف کرده تا تمام مواد غذایی مورد نیاز به بدن برسد. افزایش کالری دریافتی در اوایل بارداری خیلی چشمگیر نیست. کالری دریافتی در اواخر دوران بارداری باید بیشتر افزایش یابد.

مصرف میوه ها و سبزیجات در بارداری

همگی درباره فوائد میوه ها و سبزیجات می دانیم ولی در بارداری مصرف آنها بسیار توصیه می شود. 7 الی 8 واحد میوه و سبزیجات در روز توصیه می شود. میوه ها و سبزیجات ویتامین و مینرال های لازم را به بدن می رسانند. همچنین مصرف آنها فیبر لازم را به بدن می رسانند و از یبوست و هموروئید در بارداری پیشگیری می کنند. بهتر است که سبزیجات سبز (بروکلی، کاهو، لوبیاسبز) و نارنجی ( هویج، سیب زمینی شیرین) در روز مصرف کرده و همراه با این سبزیجات از روغن زیتون هم استفاده شود تا خاصیت آنها افزایش یابد.

منبع : https://naitreetgrandir.com/fr/grossesse/sante-bien-etre/fiche.aspx?doc=grossesse-alimentation

مطالب مرتبط با این مقاله:

مراقبت های دوران بارداری

عوارض سیگار در بارداری

مصرف الکل در بارداری

نکات مهم در بارداری

درباره drhassel

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 11 − شش =